.

သန္လ်က္နဲ႔ ေစာဥမၼာ

Friday, 13, 06, 208. / 10, 03, 1370.

၁၉၃၂။
ဗမာျပည္တြင္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၀ံသာႏုလႈပ္ရွားမႈမ်ား စတင္ၿပိဳကြဲကာစအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဗမာျပည္ကို အိႏၵိယမွ ခြဲထုတ္မလား၊ တြဲထားမလား ဆိုေသာ ခြဲေရး-တြဲေရးအေပၚ ၀ံသာႏုမ်ား စိတ္၀မ္းကြဲေနၾကသည္။ ၀ိ၀ါဒ ကြဲျပားမႈသည္ ၀ံသာႏုမ်ားတြင္သာမက တကၠသိုလ္ပရ၀ဏ္ အတြင္းသို႔ ကူးစက္လာသည္။ တရက္တြင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦအတြင္း ခြဲေရး ေထာက္ခံေသာ ၀ံသာႏုမ်ားနွင့္ တြဲေရးေထာက္ခံေသာ ၀ံသာႏုမ်ား စကားစစ္ထိုးေနၾကသည္။ သခင္အမည္ခံ လူငယ္တဦးသည္ အျပန္အလွန္ျငင္းခုန္ခ်က္မ်ားကို အတန္ၾကာ နားေထာင္ေန ေသးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သဘာပတိထံ ခြင့္ပန္ကာ ၾကားျဖတ္မိန္႔ခြန္း ေခၽြေလေတာ့သည္။

“တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအေနျဖင့္ ခြဲေရးေရာ၊ တြဲေရးပါ မည္သည့္ဘက္ကိုမွ မေထာက္ခံပါ။ ခြဲေရး ျဖစ္ေစ၊ တြဲေရးျဖစ္ေစ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမား လက္ေအာက္ခံခ်ည္းျဖစ္သည္။ ဒီခြဲေရး တြဲေရး ျပႆနာ၏ အဓိပၸာယ္မွာ အဂၤလိပ္ႏိုင္ငံခ်ဲ႕သမား၏ ဘယ္ဘက္ဖိနပ္ေအာက္ေနမလား၊ ညာဘက္ ဖိနပ္ေအာက္ေနမလား ေမးသည့္သေဘာျဖစ္သည္။

ဤကိစၥအတြက္ သခင္မ်ား၏ သေဘာကို ေျပာရလွ်င္ အင္း၀ေခတ္က နာမည္ေက်ာ္ သူခိုးႀကီး ငတက္ျပားကို ဖမ္းမိသျဖင့္ သတိုးမင္းဖ်ား ဘုရင္က ေမာင္မင္းကို အခုသတ္မယ္။ သန္လ်က္ျဖင့္ ခုတ္သတ္တာ ႀကိဳက္သလား၊ လွံျဖင့္ ထိုးသတ္တာႀကိဳက္သလားဟု ေမးေသာအခါ ငတက္ျပားက က်ဳပ္အႀကိဳက္ကို ေျပာရလွ်င္ သံလ်က္ေရာ၊ လွံပါ ဘယ္အရာမွ မႀကိဳက္ပါ။ အရွင္မင္းႀကီးေဘးက ေစာဥမၼာကိုသာ ႀကိဳက္ပါ သည္လို႔ ေျပာခဲ့သလို ခြဲေရးလည္းမႀကိဳက္ တြဲေရးလည္းမႀကိဳက္ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမား လက္ေအာက္က လံုး၀လြတ္လပ္ေရးကိုသာႀကိဳက္ပါသည္”။

လက္ခုပ္သံမ်ား မစဲေတာ့။ အထက္ပါ သမုိင္း၀င္ မိန္႔ခြန္းကို ေခၽြခဲ့သူမွာ ေနာင္အခါ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရက အေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ခဲ့ရေသာ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးကို စတင္တည္ေထာင္သူ သခင္ဘေသာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအမည္သည္ သေႏၶတည္စပင္ ရွိဦးမည္။

(၂)

ခြဲေရး-တြဲေရးအတြက္ မဲခြဲၾကေသာအခါ တြဲေရးဘက္က အႏိုင္ရသည္။ သို႔ေသာ္ အစကတည္းက ခြဲေရးအတြက္ အစီအစဥ္ခ်ထားၿပီးေသာ အဂၤလိပ္အစိုးရသည္ မူလအစီအစဥ္အတုိင္း ခြဲေရးကိုသာ အတည္ျပဳခဲ့ေလသည္။ ခြဲေရး၊ တြဲေရးျပႆနာေၾကာင့္ ၀ံသာႏုမ်ားအၾကား စိတ္၀မ္းကြဲခဲ့ရသျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕တို႔၏ ေသြးခြဲနည္းသည္ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ဆိုရမည္။

ခြဲေရး-တြဲေရးတြင္ အျငင္းသန္ခဲ့ေသာ ၀ံသာႏုမ်ားသည္ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္ကပင္ ဒိုင္အာခီေၾကာင့္ (၂) ျခမ္းကြဲခဲ့ဖူးသည္။ ဟုမၼ႐ူးကို အျမင့္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ထားေသာ ဂ်ီစီဘီေအအသင္းႀကီး (၂) ျခမ္း ကြဲရသည့္ အေၾကာင္းမွာ မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy) ျပႆနာဟု ေယဘုယ် ဆိုႏိုင္သည္။ ဦးဘေဖ၊၀တ္လံုေတာ္ရ ဦးပုႏွင့္ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ ဦးေဆာင္ေသာ ပညာတတ္ (၂၁) ဦးအုပ္စုက ဒိုင္အာခီကို လက္ခံၿပီး ပါလီမန္အတြင္းမွ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ေရး (Evolution) ဗ်ဴဟာကို ခင္းသည္။ ဦးခ်စ္လႈိင္ဦးေဆာင္ေသာ အမ်ားစုႀကီးက ဒိုင္အာခီကို သပိတ္ေမွာက္ (Boycott) သည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဦးခ်စ္လႈိင္အုပ္စုအတြင္းမွ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရအေပၚ သေဘာထား တင္းမာေသာ ဦးစိုးသိဏ္းအုပ္စု ခြဲထြက္သြားသည္။ ဦးစိုးသိဏ္းသည္ အေမရိကန္မ်ဳိးခ်စ္မ်ား၏ နယ္ခ်ဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး (Revolution) ပံုစံကို သေဘာက်သူျဖစ္သည္။ လယ္သမားသူပုန္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာစံသည္ ဦးစိုးသိဏ္းအုပ္စုမွ ေခါင္းေဆာင္တဦးပင္ျဖစ္သည္။ ဦးစိုးသိဏ္းအုပ္စုမွလည္း အလယ္အလတ္သေဘာထားရွိသူ တခ်ဳိ႕ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ခြဲထြက္ကုန္ျပန္သျဖင့္ ၀ံသာႏုတို႔၏ လႈပ္ရွားမႈသည္ ဆယ္စု (၂) ခု အၾကာတြင္ အစိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာျဖင့္ ဇာတ္သိမ္းမေကာင္းခဲ့ေပ။

(၃)

သခင္မ်ားသည္ အစဥ္အလာလမ္းေဟာင္းမ်ားမွ ေဖာက္ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ၀ံသာႏု၏ ဟုမၼ႐ူးမွ လမ္းခဲြထြက္ကာ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးကုိ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၃၀၊ ေမလ (၃၀) တြင္ ပထမဆံုး ထြက္ေပၚလာေသာ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး၏ ႏုိင္ငံျပဳစာစု အမွတ္ (၁) တြင္ ဤသုိ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ထားသည္။

“အုိ...အခ်င္းအမ်ဳိးသား တုိ႔ဗမာတုိ႔၊ ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္စြာေနလုိၾကလွ်င္ စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ အသင့္ျပင္ဆင္ၿပီး ရွိၾကပါေစ”

“ရန္မလိုလွ်င္ ရန္ပုိသည္။ ရန္လုိမွ ရန္ၿပိဳသည္။ လာမည့္ေဘး ေျပးေတြ႕” စေသာ တက္ႂကြေသာ တုိက္ပဲြေခၚသံသည္ ေရွး႐ုိးစဲြလူ႕အဖဲြအစည္းကုိ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ပုတ္ႏႈိးေလသည္။ ျမန္မာတုိ႔ ျပန္လည္ႏိုးထကာ စည္း႐ံုးလႈပ္ရွားလာၾကသည္။

ဒုိင္အာခီျဖင့္ ဂ်ီစီဘီေအကုိ ထုိးခဲြႏုိင္ခဲ့ေသာ နယ္ခ်ဲ႕အစုိးရသည္ သခင္မ်ားကုိလည္း ေသြးထိုးစမ္း လုိက္ျပန္သည္။ ၁၉၃၅ တြင္ ဒုိင္အာခီအႀကီးစားတခုကုိ ျမန္မာျပည္သုိ႔ သြင္းလာသည္။ ယခုတႀကိမ္တြင္ နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔၏ လွည့္ကြက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး အမာခံတခ်ဳိ႕ ေ၀၀ါးကုန္ၾကသည္။ ဒုိင္အာခီကုိ လက္မခံေသာ ဦးခ်စ္လႈိင္အုပ္စုသည္ (၉၁) ဌာနေရြးေကာက္ပဲြသုိ႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။

ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ ကုိႏု (ေနာက္ပုိင္း သခင္ႏု) တုိ႔ ေဖဘီယံျဖစ္လာၾကသည္။ ႏုိင္ငံေရးဂု႐ုႀကီး ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပင္ “(၉၁) ဌာနသည္ ဟုမၼ႐ူးအတြက္ လက္တကမ္းအလုိ” ဟုဆုိကာ ပါလီမန္အတြင္းမွ တုိက္ပဲြ၀င္ၾကမည့္ Evolution သမားမ်ားကုိ ႀကိဳဆုိလုိက္ေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဦးစုိးသိဏ္းအုပ္စုကမူ (၉၁) ဌာနကုိလည္း ဆန္႔က်င္ၿမဲ ဆန္႔က်င္ခဲ့သည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ ဦးစုိးသိဏ္းသည္ နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔ႏွင့္မဆက္ဆံေရး မူကုိ တေလွ်ာက္လံုး ကုိင္စဲြခဲ့သူျဖစ္သည္။

သခင္မ်ားက ၿဗိတိသွ်တုိ႔၏ ပရိယာယ္ကုိ ႏုိင္ငံေရးစင္ျမင့္အျဖစ္ သံုးၾကသည္။ အစည္းအ႐ုံးအတြင္းမွ အလတ္တန္းစား ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖင့္ ကုိယ့္မင္းကုိယ္ခ်င္းအဖဲြ႕မ်ား ထူေထာင္ကာ (၉၁) ဌာန ေရြးေကာက္ပဲြမ်ားတြင္ အေရြးခံၾကသည္။ ပါလီမန္အတြင္း ၀င္ကာ ကုိလုိနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲယားကုိ နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ေႏွာင့္ယွက္သည္။ လံုး၀လြတ္လပ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ကုိမူ တျပားသားမွ် မေလွ်ာ့။

“လြတ္လပ္ေရးသည္ ပထမ၊ လြတ္လပ္ေရးသည္ ဒုတိယ။ လြတ္လပ္ေရးသည္ အစစ” ဟု ေႂကြးေၾကာ္ကာ ပါလီမန္ျပင္ပတြင္ ရသမွ် အင္အားစုမ်ားကုိ စုစည္းေနသည္။

(၄)

တုိ႔ဗမာ သခင္မ်ား၏ တုိက္ပဲြပံုစံသည္ စနစ္တက်ႏွင့္ တီထြင္မႈရွိလွသည္။ (၉၁) ဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေရြးေကာက္ပဲြ မဲဆြယ္ပဲြမ်ားကုိ (၉၁) ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆန္႔က်င္ေရး၊ လံုး၀လြတ္လပ္ေရး တရားပဲြမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္သည္။ ႏုိင္ငံတ၀န္းတြင္ တရားပဲြေပါင္း (၅၀၀) ေက်ာ္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။ ပါလီမန္အတြင္း၌ ဟုမၼ႐ူးအစား (၄) ေထာင္စား၊ (၅) ေထာင္စား အိပ္မက္မက္ ေနၾကေသာ Evolution သမားဆုိသူမ်ားထံမွ သင္ခန္းစာယူၾကသည္။ ကုိယ့္မင္းကုိယ္ခ်င္း အမတ္မ်ား လစာမယူရ။ အစည္း႐ုံးဌာနခ်ဳပ္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတုိင္း တသေ၀မတိမ္း လုိက္နာ ရမည္ဟု စည္းကမ္းသတ္မွတ္သည္။ (၉၁) ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တႏွစ္ျပည့္ေသာ (၁၉၃၇) ခု ဧၿပီ
(၁) ရက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကုိလုိနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးသစ္ ဆန္႔က်င္ပဲြႀကီး ျပဳလုပ္သည္။

“ေတာင္းယူလုိ႔ မရ၊ တုိက္ယူမွ ရမည္” ဟု စဲြၿမဲယံုၾကည္ၾကသည့္အတုိင္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ကုိယ္မင္း ကုိယ့္ခ်င္း အမတ္ (၂) ဦး (သခင္ျမ၊ သခင္အံ့ႀကီး) တုိ႔ ရာထူးမွ ႏုတ္ထြက္လုိက္ၾကသည္။

(၅)

ဒုိင္အာခီေခတ္၊ (၉၁) ဌာနေခတ္တြင္ ၀ံသာႏုမ်ား၏ ႏုိင္ငံေရးသည္ ပါလီမန္အတြင္း အခ်င္းခ်င္း ခြက္ေစာင္းခုတ္၊ ေနရာလုျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ တကုိယ္ေတာ္ ေကာင္းစားေရး၊ မိမိအုပ္စု ေကာင္းစားေရးသာ အျမင့္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္လာသည္။ Evolution သမားမ်ားသည္ ျပည္သူ တုိ႔ႏွင့္ လံုး၀ကင္းကြာကာ အလုိေတာ္ရိမ်ား ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။

၀ံသာႏုမ်ားအေပၚ အားကုိးခဲ့ၾကေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ သခင္လူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးခဲ့ၾကသည္။ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးအတြင္းသုိ႔ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ထိပ္တင္ ကုိယ္ေတာ္ႀကီး စေသာ မ်ဳိးခ်စ္မ်ားႏွင့္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ၀င္ေရာက္လာေသာအခါ ပုိ၍ ေတာင့္တင္းလာသည္။ နယ္လွည့္တရားပဲြမ်ားတြင္ ကုန္သည္အစ အိမ္ရွင္မအဆံုး သခင္အမည္ခံ လာေသာအခါ တမ်ဳိးသားလံုး လႈပ္ရွားမႈသဏၭာန္ ေပၚလြင္လာသည္။

သခင္မ်ား၏ နယ္လွည့္တရားပဲြမ်ားသည္ အာဏာဖီဆန္ေရး ဆန္လာသျဖင့္ ကုိလုိနီအစုိးရကုိ ေခ်ာက္ခ်ားေစသည္။ ပုဒ္မ (၁၄၄) သည္ ထုိစဥ္က ႏုိင္ငံေရးတရားပဲြမ်ားကုိ ဟန္႔တားေသာ လက္နက္ျဖစ္လာသည္။ သုိ႔ေသာ္ သခင္မ်ားကား မေၾကာက္ၾက။ “သခင္ေပါက္စ ေထာင္ေျခာက္လ”၊ “အေမကေမြး၊ ေထာင္ကေကၽြး” ဟုဆုိကာ ကုိယ္က်ဳိးမဖက္ေသာ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို တႏုိင္ငံလံုးတြင္ အရွိန္ျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ နယ္ခ်ဲ႕အစုိးရက သခင္မ်ား၏ ေျခလွမ္းသြက္မႈကုိ ထိတ္လန္႔လာကာ လႈပ္ရွားမႈကုိ ၿဖိဳခြင္းေတာ့သည္။ သခင္ေခါင္းေဆာင္ အမ်ားအျပားကုိ တရားပဲြမ်ားအတြင္းမွ ဆဲြထုတ္သည္။ သခင္ထိပ္တင္ကုိယ္ေတာ္ႀကီး၊ သခင္ဗစိန္၊ သခင္ထြန္းအုပ္၊ သခင္ခင္၊ သခင္ေက်ာ္စိန္၊ သခင္ႏု၊ သခင္စုိး၊ သခင္အုန္းေဖ၊ သခင္ခင္ေအာင္ စသည့္ ေခါင္းေဆာင္အမ်ားအျပား ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ေထာင္ထဲေရာက္ကုန္ၾကသည္။ သခင္ ေအာင္ဆန္းသည္ ဇလြန္တရားပဲြတြင္ အေရွာင္အတိမ္းေကာင္း၍ လြတ္ေျမာက္ကာ ေျမလွ်ဳိး ေနရသည္။

(၆)

အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္တြင္ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးႀကီးလည္း (၂) ျခမ္းကဲြခဲ့ရသည္။ ထုိစဥ္က ေခါင္းေဆာင္ (၂) ဦးျဖစ္ေသာ သခင္ဗစိန္ႏွင့္ သခင္သိန္းေမာင္တုိ႔အၾကား ပုဂၢိဳလ္ေရး မေက် လည္မႈမွ စေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းက ထုိအကဲြအၿပဲကုိ ဗုိလ္လုပဲြဟု ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းဦးေဆာင္ေသာ အုပ္စုႏွင့္ သခင္ဗစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ အုပ္စုဟူ၍ အတိအလင္းကဲြသြားေတာ့သည္။ (မွတ္ခ်က္။ ထိုအကဲြအၿပဲသည္ ေနာက္ပုိင္းအလြမ္းဇာတ္၏ အစပင္)။

ေျမေပၚလႈပ္ရွားမႈမ်ား ႏွိပ္ကြပ္ခံရသျဖင့္ သခင္မ်ား၏ လက္နက္ကုိင္တုိက္ပဲြလမ္းစဥ္သည္ ခုိင္မာလာသည္။ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးႀကီးသည္ (၂) ျခမ္းကဲြၿပီး တႏွစ္အၾကာတြင္ ျပန္လည္ စုစည္းရန္ သမုိင္းက ေတာင္းဆုိလာသည္။ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဖဲြ႕ၾကေသာအခါ သခင္မ်ားအခ်င္းခ်င္း ေသြးေသာက္ရဲေဘာ္မ်ား ျပန္ျဖစ္သြားၾကသည္။ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ ေအာက္တြင္ ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ ဂုိဏ္းဂဏအစဲြ၊ အာဃာတတရားမ်ားကုိ ဖယ္ရွားခဲ့ၾကသည္။

(၇)

ဂ်ီစီဘီေအေခတ္မွ ဖဆပလေခတ္အထိ လြတ္လပ္ေရး အႀကိဳကာလ တေလွ်ာက္လံုးတြင္ မကဲြဘူး ေသာ အသင္းအပင္းဟူ၍ မရွိသေလာက္ပင္။ ႏုိင္ငံေရးရာသီဥတုႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၏ ေရခ်ိန္ အရ အကဲြအၿပဲ လႈိင္းတံပုိးထန္ခဲ့သည္ခ်ည္းပင္။ သုိ႔ေသာ္ ၁၉၃၀ ေနာက္ပုိင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ မူလရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ ဘံုရန္သူကုိ မ်က္ေခ်မပ်က္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ကုိ တုိက္ရန္ ႏွစ္ျခမ္းကဲြေနေသာ တုိဗမာအစည္းအ႐ုံး ႀကီးသည္ ျပန္လည္ ေပါင္းစည္းသြားသည္။ ဂ်ပန္ကုိ တုိက္ေသာအခါ ဗကပ (ကြန္ျမဴနစ္)၊ ျပည္သူ႔ အေရးေတာ္ပံု (ဆုိရွယ္လစ္) ႏွင့္ ဗမာ့တပ္မေတာ္တို႔ စည္းလံုးညီၫြတ္ခဲ့ၾကသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ဗမာ ေခတ္သစ္ ထူေထာင္ရန္ဟုဆုိကာ တေလွ်ာက္လံုး အလုိေတာ္ရိ ႏုိင္ငံေရးသမား လုပ္ခဲ့ေသာ ေဒါက္တာဘေမာ္ႏွင့္ပင္ ယာယီေပါင္းစည္းခဲ့ေသးသည္။ ဖတပလ အလံေတာ္ေအာက္တြင္ အမ်ဳိးသား အင္အားစုမ်ားအားလံုး စည္းလံုးကာ ဖက္ဆစ္ကုိ အမိေျမမွ ေမာင္းထုတ္ခဲ့သလုိ၊ စစ္ႀကီးၿပီးေသာအခါ ဖဆပလ အလံလႊင့္ကာ တေက်ာ့ျပန္ ကုိလုိနီျပဳမည့္ စကၠဴျဖဴစီမံကိန္းကုိ ဆန္႔က်င္သည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ေခတ္ဦးကာလက ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ကြက္မ်ားသည္ သဲထိတ္ရင္ဖုိ ကဲြၿပဲခန္းမ်ားႏွင့္ပင္ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ေလသည္။

စာၫႊန္း။ ။ တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးသမုိင္း (ပ၊ ဒု တဲြ)

ေနသြင္

ေခတ္ၿပိဳင္မွကူးယူေဖၚျပသည္။

ဤပုိ႔စ္ရဲ႕အေပၚထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္

Print this post

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share
    ျဖတ္သန္းျခင္း(မေရရာမႈမ်ားစြာျဖင့္)

    Blog Archive

    အျပဳသေဘာမ်ိဳးေျပာခဲ့ပါ။

    ေရြးခ်ယ္ ဖတ္ရႈဖြယ္ရာ

    ေဒၚလာေပါက္ေစ်းသိဖုိ႔

    အလ်ဥ္းသင့္ရာေပါ့

^ အေပၚသို႕