.

အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း

24, 05, 2008.
ရာဴပည့္ စာအုပ္တိုက္ထုတ္ ဒဂုန္တာရာရဲႚ "ဖဵတ္ခနဲ ေတၾႚရေသာ ႟ုပ္ပံုလၿာ ကားခဵပ္မဵား" စာအုပ္မႀ 'အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း' ကို ဴပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ဴပတာဴဖစ္ပၝတယ္။

[က]

နတ္ေမာက္ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဖၾဲႚက က႗န္ေတာ့္အား အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္း အေဳကာင္း ေရးေပးရန္ စာေရး လိုက္သည္။ က႗န္ေတာ္ နတ္ေမာက္ ႓မိႂႚသိုႚ တခၝမ႖ မေရာက္ဖူး။ သိုႚေသာ္ နတ္ေမာက္ ဟူေသာ အသံကပင္ က႗န္ေတာ့္ စိတ္ကို လႁပ္ရႀား ေစလိုက္သည္။ နတ္ေမာက္ႎႀင့္ ကိုေအာင္ဆန္း ဆက္စပ္ ေနသည္။ နတ္ေမာက္သည္ ကိုေအာင္ဆန္း၏ ဇာတိ။ ထိုစဥ္က ဖၾံႚ႓ဖိႂးစ နယ္ခဵဲႚ စနစ္ကို ေတာ္လႀန္ တိုက္ခိုက္သူမႀာ ကိုေအာင္ဆန္း၏ အဘိုး ဗိုလ္မင္းေရာင္ ဟူေသာ သမိုင္းေခတ္ အသိက လက္ခနဲ ဝင္ေရာက္ လာသည္။


နတ္ေမာက္သည္ သမိုင္းဝင္ ႓မိႂႚကေလး တ႓မိႂႚ ဴဖစ္ေန ေပ႓ပီ။ အမႀန္အားဴဖင့္ က႗န္ေတာ္သည္ မဵိႂး႟ိုး ဗီဇကို ယံုဳကည္သူ မဟုတ္။ လူ၏ လုပ္ရပ္ကို က႗န္ေတာ္ ယံုဳကည္သည္။ ေခၝင္းေဆာင္ ဆိုသည္ကို က႗န္ေတာ္ ယံုဳကည္သည္။ ေခၝင္းေဆာင္ ဆိုသည္မႀာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ခန္ႚ၍ မရ။ ေဆၾမဵးက ခန္ႚ၍ မရ။ မိမိ၏ မိတ္ေဆၾ အစုေလးက ခန္ႚ၍ မရ။ ဴပည္သူက ခန္ႚအပ္ေသာ ခန္ႚအပ္လၿာ ပိုင္ရႀင္ ကိုယ္စားဴပႂ ေခၝင္းေဆာင္မႁ ကိုေတာ့ က႗န္ေတာ္ ယံုဳကည္သည္။


ယခု က႗န္ေတာ္ နတ္ေမာက္ဟု ဆိုလိုက္ေသာ အခၝ ကိုေအာင္ဆန္း၏ အဘိုး ဗိုလ္မင္းေရာင္၊ ကိုေအာင္ဆန္း တိုႚသည္ ဆက္စပ္၍ ေပၞလာသည္။ အမဵႂိးသား လၾတ္ေဴမာက္ေရး၊ ေတာ္လႀန္ေရး ႎႀင့္လည္း ဆက္စပ္ ေနသည္။ ဒီေတာ့လည္း မဵႂိး႟ိုး ဗီဇကို ယံုရမလို ဴဖစ္သၾားသည္။ သူတိုႚသည္ အမဵိႂးသား လၾတ္ေဴမာက္ေရး တိုက္ပၾဲႎႀင့္၊ ဴပည္သူ လၾတ္ေဴမာက္ေရး တိုက္ပၾဲမဵားႎႀင့္ ဆက္စပ္ ေနပၝပေကာ။ က႗န္ေတာ္ မတတ္ႎိုင္။

[ခ]

အမႀန္အားဴဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ ေဆာင္႟ၾက္စဥ္က တကၠသိုလ္ သိုႚပင္ က႗န္ေတာ္ မေရာက္ေသး။ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ ေဆာင္႟ၾက္စဥ္မႀာ ၁၉၃၆။ ၁၉၃၆ ေကဵာင္းသား သပိတ္ ဴဖစ္ပၾားသည့္ ႎႀစ္။ က႗န္ေတာ္ တကၠသိုလ္ ေရာက္သည္မႀာ ၁၉၃၈။ ၁၉၃၆ က ေကဵာင္းသား ညီလာခံတၾင္ ကိုေအာင္ဆန္းႎႀင့္ စတင္ ဆံုေတၾႚ ခဲ့ရေသာ္လည္း သူႎႀင့္ ခင္မင္ ရင္းႎႀီး သည္မႀာ ၁၉၃၈။ ထိုႚေဳကာင့္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ ေဆာင္႟ၾက္ ေနစဥ္ တစ္ႎႀစ္တည္း တကၠသုိလ္ သမဂၢတၾင္ အတူ လုပ္ခဲ့သူ မဟုတ္ေတာ့ သူႚကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၏ လုပ္ရပ္ ကိုေတာ့ ေဖာ္ဴပ ႎိုင္မည္ မဟုတ္။


အိုးေဝ မဂၢဇင္းမႀာ တကၠသိုလ္ သမဂၢမႀ ထုတ္ေဝေသာ မဂၢဇင္း ဴဖစ္သည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာကို တကၠသိုလ္ သမဂၢ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚမႀ ခန္ႚအပ္ ရသည္။ တကၠသုိလ္ သမဂၢ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚဝင္ ကိုေတာ့ ေ႟ၾးေကာက္ပၾဲမႀ မဲဆႎၬဴဖင့္ ခန္ႚအပ္ ရသည္။ ယင္းသိုႚ သမဂၢ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚကို ေ႟ၾးေကာက္ ႓ပီးေသာ အခၝ သမဂၢ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚက အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႎႀင့္ စာဳကည့္တိုက္မႀႃး ႎႀစ္ေနရာကို ခန္ႚအပ္ ရသည္။ Nomation။ ဤသည္မႀာ တကၠသိုလ္ သမဂၢ၏ စည္းမဵဥ္း အတိုင္း ဴဖစ္သည္။


ယင္းသိုႚ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႎႀင့္ စာဳကည့္တိုက္မႀႃးကို ေ႟ၾးေကာက္ပၾဲလ႖င္ မပၝဝင္ဘဲ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚက ခန္ႚအပ္ ရသည္ ဟူေသာ စည္းမဵဥ္း ဆၾဲဴခင္းမႀာ အေဳကာင္း ရႀိလိမ့္မည္။ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၊ စာဳကည့္တိုက္မႀႃး ဆိုသည္မႀာ ပညာရပ္ သက္သက္ဴဖင့္ အရည္အခဵင္း ရႀိရသူ ဴဖစ္သည္။ ထိုႚေဳကာင့္ ေ႟ၾးေကာက္ တင္ေဴမာက္ေသာ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚတၾင္ ပညာရပ္ႎႀင့္ ဆိုင္ေသာ အရည္အခဵင္း ရႀိသူ ရႀိခဵင္မႀ ရရႀိမည္။ ထိုႚေဳကာင့္ ေသခဵာေအာင္ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚ ေ႟ၾးေကာက္ ႓ပီးမႀ အမႁေဆာင္ အဖၾဲႚက ခန္ႚအပ္ဴခင္း ဴဖစ္မည္ဟု ေတၾးဆ မိသည္။


မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာႎႀင့္ စာဳကည့္တိုက္မႀႃးမႀာ ပညာရႀင္ ဴဖစ္သည္ ဆုိႎိုင္သည္။ ၁၉၃၆ ေကဵာင္းသား ညီလာခံတၾင္ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေတၾႚစဥ္ ကေတာ့ သူႚကို စၾဲလမ္း သၾားသည္ မဟုတ္။ ဟန္ပန္ အမူအရာကို မစၾဲလမ္းခဲ့။ သူႚေဴပာဟန္ ဆိုဟန္ကို မစၾဲလမ္းခဲ့။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေတာ့ က႗န္ေတာ္ စၾဲလမ္းသည္။ က႗န္ေတာ္က စာသမားကို ခဵစ္သည္။ ကိုေအာင္ဆန္း အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဴဖစ္ရဴခင္းမႀာ သူ စာသမား ဴဖစ္ဴခင္းေဳကာင့္ဟု က႗န္ေတာ္ ယံုဳကည္ မိသည္။ သူ ဗမာ ႎိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေကဵာင္းသား သမဂၢ မႀ ထုတ္ေဝေသာ "မဵိႂးႌၿန္ႚ" မဂၢဇင္းတၾင္ သူ "ေလာကဝိဟာ" ဟူေသာ ေဆာင္းပၝး ေရးသည္ကို က႗န္ေတာ္ ဖတ္ဖူးသည္။ သေဘာလည္း ကဵသည္။ သူက ပၝဠိဘာသာ ယူသဴဖင့္ ပၝဠိဘာသာ ဴဖင့္ပင္ သူႚ ေဆာင္းပၝး ေခၝင္းစဥ္ကို တပ္လိုက္သည္။ သူက လူႚေလာက ႒ကီးကို အေတၾႚအ႒ကံႂ ပညာစံု သင္ဳကားရာ ေကဵာင္း႒ကီးဟု တင္စားကာ ေဖာ္ဴပဴခင္း ဴဖစ္သည္။


၁၉၃၉ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းတၾင္ ပၝေသာ "ႎိုင္ငံေရး အမဵႂိးမဵႂိး"ဟူေသာ ေခၝင္းစဥ္လည္း ပၝသည္။ ဆိုရႀယ္လစ္ ဝၝဒ၊ မတ္ဝၝဒ ေရးရာ စာတေစာင္လည္း ဴဖစ္သည္။ အေရးအသား ကလည္း မဆိုး။ သူသည္ အဂႆလိပ္ ဘာသာဴဖင့္လည္း ေရးသည္။ ႎိုင္ငံေရးရာႎႀင့္ ပတ္သက္၍ စီမံကိန္းမဵား၊ အစီအစဥ္ မဵားကို အဂႆလိပ္ ဘာသာႎႀင့္ ေရးမႀတ္ တတ္သည္ကို က႗န္ေတာ္ ဖတ္ရ ဖူးသည္။


စစ္႓ပီးစ ဖဆပလ ညီလာခံတၾင္ ဥကၠႉ မိန္ႚခၾန္းကို ပထမ အဂႆလိပ္ ဘာသာဴဖင့္ ေရးသည္ကို သိရသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာကို အေထၾေထၾ အယ္ဒီတာဟု အဂႆလိပ္ ဘာသာဴဖင့္ ေခၞသည္။ ထိုအခၝက တကၠသိုလ္ သမဂၢ စည္းမဵဥ္း ဥပေဒကို အဂႆလိပ္ ဘာသာဴဖင့္ ေဖာ္ဴပသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္းမႀာ ဴမန္မာ - အဂႆလိပ္ ႎႀစ္ဘာသာဴဖင့္ ထုတ္ေဝသည္။ အေထၾေထၾ အယ္ဒီတာသည္ အဂႆလိပ္ ဘာသာေရာ၊ ဴမန္မာ ဘာသာပၝ တည္းဴဖတ္ ရသည္။ အေထၾေထၾ အယ္ဒီတာ (General Editor) ဟု အိုးေဝ မဂၢဇင္းတၾင္ ေခၞေဝၞသည္။


[ဂ]

၁၉၃၆ ေကဵာင္းသား ညီလာခံတၾင္ ကိုေအာင္ဆန္းႎႀင့္ ေတၾႚဆံုရာတၾင္ သူႚကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ က႗န္ေတာ္ စၾဲလမ္း ခဲ့ရသည္။ သူ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဴဖစ္ေန သည္ကို က႗န္ေတာ္ ေကဵနပ္ ေနသည္။ သူသည္ စာေပသမား ဴဖစ္၍ က႗န္ေတာ္က စာေပ သမားကို ခင္ခဵင္ ေနသည္။ သူ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဴဖစ္သည္မႀာ သူႚ အရည္အခဵင္းႎႀင့္ ထိုက္တန္ ေနသည္ဟု ေကဵနပ္ ေနမိသည္။ သူက စာသမား ဴဖစ္႟ံုမက ေကဵာင္းသား လႁပ္ရႀားမႁတၾင္ သပိတ္ ေခၝင္းေဆာင္ ဴဖစ္သဴဖင့္ သူႎႀင့္ ပို၍ လိုက္ဖက္ သည္ဟု က႗န္ေတာ္က ထင္ဴမင္ မိသည္။


တကၠသိုလ္ ေရာက္၍ သူႎႀင့္ ေတၾႚေသာ အခၝ သူႎႀင့္ စာေပ ေရးရာမဵား ေဴပာဴဖစ္သည္။ သူ စာသမား ဴဖစ္သည္ဟု က႗န္ေတာ္ ခံစားမိသည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း မႀာလည္း ၁၉၃၆ ေကဵာင္းသား သပိတ္ေဳကာင့္ နာမည္ ပို႒ကီး လာသည္။ မူလက မဂၢဇင္း အမည္မႀာ သမဂၢ မဂၢဇင္း ဴဖစ္သည္။ ေကဵာင္းသား သပိတ္ ေပၞေပၝက္သည့္ ၁၉၃၆ တၾင္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အမည္သစ္ဴဖင့္ ထုတ္ေဝဴခင္း ဴဖစ္သည္။


ယင္းအိုးေဝ ဟူေသာ အမည္ကို ဦးႌိုဴမက ေပးဴခင္း ဴဖစ္သည္။ ဆရာ႒ကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႁင္း၏ "ေဒၝင္းအိုးေဝ တၾန္ေစ က ေစ" ဟူေသာ စာပိုဒ္မႀ ယူဴခင္း ဴဖစ္သည္။ ၁၉၃၉ - ၄၀ စာသင္ႎႀစ္က က႗န္ေတာ္သည္ တကၠသိုလ္ သမဂၢ အမႁေဆာင္ အဴဖစ္ မလၿဲ မေရႀာင္သာ ေ႟ၾးေကာက္ တင္ေဴမၟာက္ဴခင္း ခံရသည္။ က႗န္ေတာ္ လုပ္ခဵင္ သည္က သမဂၢ အမႁေဆာင္ မဟုတ္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာသာ ဴဖစ္သည္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အေထၾေထၾ အယ္ဒီတာကို ထိုႎႀစ္က ဂဵပ္ဆင္ ေကာလိပ္မႀ ကိုဴမတ္ေစာအား ခန္ႚထားသည္။ သိုႚေသာ္ က႗န္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ လုပ္ခဵင္ ေနရာ က႗န္ေတာ့္ကို ဴမန္မာစာ ကၸ အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ ေ႟ၾးခဵယ္ လိုက္သည္။ အဂႆလိပ္ - ဴမန္မာ ႎႀစ္ဘာသာ ထုတ္ေဝ ေသာ္လည္း ဴမန္မာစာ ကၸက ပို၍ မဵားသည္။ ဴမန္မာစာ ကၸတၾင္ ပၝဝင္ ေဆာင္႟ၾက္ ရ၍ က႗န္ေတာ္က ေကဵနပ္ ေနခဲ့သည္။


အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ မဵားမႀာ ကိုေအာင္ဆန္း ႓ပီးေနာက္ ကိုႌိုဴမ၊ က႗န္ေတာ္ ႓ပီးေနာက္ ကိုဴမစိန္ ဴဖစ္ဳကသည္။ ရန္ပံုေငၾ အခက္အခဲေဳကာင့္ ႎႀစ္တိုင္း ထုတ္ေဝ ႎိုင္သည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။


[ဃ]

ကိုေအာင္ဆန္းကို အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ ႒ကိႂက္ရဴခင္းမႀာ အဳကာင္း ရႀိသည္။ သူသည္ ေနာင္အခၝ အမဵႂိးသား ေခၝင္းေဆာင္ အဴဖစ္ ထင္ရႀား လာဴခင္းမႀာ က႗န္ေတာ္၏ စၾဲလမ္းမႁသည္ ပို၍ ေလဵာ္ကန္ သည္ဟု ထင္မိသည္။ က႗န္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ အဴဖစ္ စၾဲလမ္းဴခင္းမႀာ အဴခားေဳကာင့္ မဟုတ္။ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာသည္ ပညာရႀင္ ဴဖစ္ရမည္။ ႎိုင္ငံ့ ေခၝင္းေဆာင္ သည္လည္း ပညာရႀင္ ဴဖစ္ရမည္ဟု က႗န္ေတာ္ ယံုဳကည္ ခဲ့သည္။ ယခုလည္း ယုံဳကည္ ေနဆဲ။ အယ္ဒီတာ ဆိုသည္မႀာ ပညာရႀင္ လည္းဟုတ္၊ စာေပ စည္း႟ံုးေရး မႀႃးလည္း ဟုတ္သည္ဟု က႗န္ေတာ္ ထင္သည္။ ႎိုင္ငံေရး ေခၝင္းေဆာင္သည္ ပညာရႀင္ လည္းဟုတ္၊ ႎိုင္ငံေရး စည္း႟ံုးေရး မႀႃးလည္း ဟုတ္သည္။


ပညာရႀင္ မဟုတ္လ႖င္ ဘယ္ႎႀယ့္ တိုင္းဴပည္ ေခၝင္းေဆာင္ ဴဖစ္ႎိုင္ ပၝ့မလဲ။ ဤေနရာတၾင္ ပညာရႀင္ ဟူေသာ စကားရပ္ကို ရႀင္းမႀ ဴဖစ္မည္။ မရႀင္း၍ မဴဖစ္။ ပညာရႀင္ ဟူသည္မႀာ ဘၾဲႚရ ဟူ၍ ဆိုဴခင္း မဟုတ္။ ဘၾဲႚရ ဆိုသည္မႀာ ေကဵာင္းစာ မဵားကို သင္အံ ကဵက္မႀတ္ ထားဴခင္း ဴဖစ္သည္ဟု သာမန္ ဆိုရမည္။ ပညာ၏ လုပ္ရပ္ မပၝေပ။ ဘၾဲႚရ႟ံု ကေတာ့ ေကဵာင္းပညာ ေအာင္လက္မႀတ္ ရယူ႟ံု ဴဖစ္သည္။ ဘၾဲႚရ႟ႀိ ဴခင္းသည္ အေဴခခံ ရရႀိ ထားဴခင္း သေဘာ သာလ႖င္ ဴဖစ္သည္။ ဘၾဲႚကို အသံုး မဴပႂ ရေသး။ အသံုး ဴပႂတတ္မႀ တကယ့္ ပညာကို ပိုင္ဆိုင္သည္။ ပညာ ဆိုသည္မႀာ အမႀား အမႀန္ကို ခၾဲဴခား နားလည္ သိရႀိဴခင္း ဴဖစ္သည္ဟု က႗န္ေတာ္ ထင္သည္။ ဤသိုႚ ဆိုလ႖င္ စာအုပ္ ထဲမႀ ပညာ မရရႀိ ႎိုင္သေလာဟု ေစာဒက တက္စရာ ရႀိသည္။


ဘၾဲႚရဖိုႚ ေကဵာင္းစာအုပ္ ဖတ္ရမည္မႀာ မႀန္သည္။ ေကဵာင္းစာအုပ္ ထဲတၾင္ ပညာ ရႀိသည္။ သိုႚေသာ္ စာအုပ္ ထဲမႀ ပညာကို ယူတတ္မႀ ရႎိုင္သည္။ မိမိေဘး၌ စာအုပ္ ခဵထား သူကို ပညာရႀင္ဟု မေခၞႎိုင္။


အမႀား အမႀန္ ခၾဲဴခား႓ပီး အမႀန္ ဘက္မႀ ရဲရဲရင့္ရင့္ မရပ္တည္ သူကို ပညာရႀင္ဟု မေခၞႎိုင္။ သူ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဴဖစ္စဥ္က သူ တည္းဴဖတ္ေသာ မဂၢဇင္း ထဲတၾင္ ထိုအခၝက တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ တဦး၏ မႎႀစ္႓မိႂႚ ဖၾယ္ရာ သူတေယာက္ အေဳကာင္းကို ေဴပာင္ေလႀာင္ ေရးထားေသာ ေဆာင္းပၝး ပၝသည္။ အဂႆလိပ္ ဘာသာဴဖင့္ ေရးသည္။ ေရးသူက ကိုႌိုဴမ၊ တကၠသိုလ္ သပိတ္ေမႀာက္ ကိစၤ အခိုးအေငၾႚမဵား ထၾက္ေနစဥ္ တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ တိုႚက ေကဵာင္းမႀ အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းကို ထုတ္ပစ္ မည္ဟု ႓ခိမ္းေဴခာက္ ထားသည္။ ေဆာင္းပၝး ေရးသူ၏ အမည္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ပၝဟု ဆိုသည္။ သူ မေဖာ္ထုတ္။ ေဆာင္းပၝး ေရးသူကို ေဖာ္ထုတ္လ႖င္ သူႚကို ေကဵာင္း မထုတ္ဘဲ ေဆာင္းပၝး ေရးသူ ကိုသာ အဴပစ္ ေပးမည္ဟု ယူဆ ရသည္။


သူက သူ တာဝန္ ယူမည္ဟု ရဲရဲဝံ့ဝံံ့ ေဴပာလိုက္သည္။ ထိုႚေဳကာင့္ က႗န္ေတာ္က အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းကို စၾဲလမ္း သၾားသည္။


[င]

၁၉၃၆ တၾင္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ တိုႚဗမာ အစည္းအ႟ံုး ဝင္ကာ သခင္ ေအာင္ဆန္း အဴဖစ္ ခံယူ လိုက္သည္။ သူသည္ တကၠသုိလ္ သမဂၢ ဥကၠႉ အဴဖစ္မႀ ထၾက္လုိက္သည္။ ဤသည္က စ၍ သူ ႎိုင္ငံေရး သမား ဴဖစ္သၾားသည္။ ထိုအခၝက သူသည္ ဝိဇၦာဘၾဲႚ ရ၍ ဥပေဒ ဝိဇၦာတန္း တက္ေနသူ ဴဖစ္သည္။ ၁၃၀၀ ဴပည့္ အေရးေတာ္ပံု အ႓ပီးတၾင္ ကိုလိုနီ စနစ္ကို လက္နက္ကိုင္ တိုက္မႀ အဴမစ္မႀ လႀန္ႎိုင္ မည္ဟု ယူဆကာ လက္နက္ အကူအညီ ရရန္ အတၾက္ တ႟ုတ္ဴပည္သိုႚ လ႖ိႂႚဝႀက္၍ ထၾက္ခၾာ သၾားခဲ့သည္။


တ႟ုတ္ဴပည္ ကၾန္ဴမႃနစ္ ပၝတီႎႀင့္ ဆက္သၾယ္ရန္ သၾားဴခင္း ဴဖစ္သည္။ အေဴခအေနက မေပး၍ ဂဵပန္ဴပည္သိုႚ ေရာက္သၾား ရသည္။ ဂဵပန္ ဖက္ဆစ္ မဵားႎႀင့္ ပူးေပၝင္း သည္ဟု ေဴပာလ႖င္ ရႎိုင္သည္။ သိုႚေသာ္ သူသည္ ဖက္ဆစ္ မဵားႎႀင့္ ကိုယ္ေရာ စိတ္ပၝ ေပၝင္းသည္ မဟုတ္။ ဖက္ဆစ္ စနစ္ကို သူ ေခၝင္းေဆာင္၍ ေတာ္လႀန္ ခဲ့သည္။ ထိုႚေနာက္ ဖက္ဆစ္ ဆန္ႚကဵင္ေရး ဴပည္သူႚ လၾတ္လပ္ေရး အဖၾဲႚတၾင္ ဥကၠႉ အဴဖစ္ ေဆာင္႟ၾက္သည္။ ထိုအခၝက ဗိုလ္ခဵႂပ္႒ကီး ေမာင့္ဘက္တန္က သူႚကို ဗမာ့ တပ္မေတာ္၏ အ႒ကီးအကဲ ရာထူး ေပးသည္ကို မယူ။ ဤသိုႚဴဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ အမဵႂိးသား ေခၝင္းေဆာင္ (ဝၝ) ဴပည္သူ တိုႚက ေ႟ၾးခဵယ္ေသာ သမိုင္းဝင္ ေခၝင္းေဆာင္ ဴဖစ္လာ ရေပသည္။


ဤသိုႚဴဖင့္ ကိုေအာင္ဆန္းသည္ ေကဵာင္းသား ေခၝင္းေဆာင္၊ ႎိုင္ငံေရး ေခၝင္းေဆာင္၊ အမဵႂိးသား ေခၝင္းေဆာင္ စသည္ဴဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ေခၝင္းေဆာင္ ဴဖစ္လာ ရဴခင္းမႀာ သူသည္ အိုးေဝ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာတည္း ဟူေသာ ပညာရႀင္ အဆင့္မႀ စတင္၍ ပညာရႀင္ ပီသစၾာ အမႀန္ ဘက္မႀ ရဲရဲရင့္ရင့္ ရပ္တည္ ေဆာင္႟ၾက္ ႎိုင္ဴခင္းေဳကာင့္ ဴဖစ္သည္ဟု က႗န္ေတာ္က ယုံဳကည္ ေနသည္။


[နတ္ေမာက္ မဂၢဇင္း၊ အမႀတ္ (၂)၊ ေဖေဖာ္ဝၝရီလ၊ ၁၉၉၁]

ဤပုိ႔စ္ရဲ႕အေပၚထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္

Print this post

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share
    ျဖတ္သန္းျခင္း(မေရရာမႈမ်ားစြာျဖင့္)

    Blog Archive

    အျပဳသေဘာမ်ိဳးေျပာခဲ့ပါ။

    ေရြးခ်ယ္ ဖတ္ရႈဖြယ္ရာ

    ေဒၚလာေပါက္ေစ်းသိဖုိ႔

    အလ်ဥ္းသင့္ရာေပါ့

^ အေပၚသို႕