.

စာမ်က္ႏွာႏွစ္ခုကုိဖတ္႐ႈမိျခင္း

(က)

ႏွလုံးသားကုိ ေအးခဲသြားေစတဲ့ သည္အဖ်ား

ေနာက္ဆုံးပါးလိုက္တဲ့ လက္ေဆာင္လုိ

ခုထိ ငါ မွတ္မိေနေသးရဲ႕။

ေန႔ခင္းနဲ႔ တူတဲ့ သည္ည

ၿပီးေတာ့ ျပာပုံေတြၾကားထဲက

ေၾကကြဲေနတဲ့ အရိပ္တခု

အခုထိ ငါမွတ္မိေနေသးရဲ႕။

မီးေလာင္ေနတဲ့ အနံ႔ဟာ

စိတ္မခ်မ္းေျမ႕မႈလုိ

စူးဝါးၾကမ္းရွေနရဲ႕။

သည္အနံ႔ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ငါ့ကုိမခြာ

ေက်းရြာေတြရဲ႕ ျပာမႈန္မ်ားလို

တုိက္ဖြိဳက္ေရာဂါ ကေယာင္ကတမ္း

ေဝဒနာရဲ႕

အနီေရာင္နဲ႔ အနက္ေရာင္ ေကာက္လိႈင္းစည္းမ်ားလို႔

သူစိမ္းဆန္တဲ့ တိတ္္ဆိတ္မႈသစ္ထဲက

ေသဆုံးသြားတဲ့ လဝန္းရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းလို

သည္အနံ႔ဟာ ငါနဲ႔ အတူရွိေနရဲ႕။

(ျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည့္ လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား ၊ ဘဝ ... စာအုပ္မွ)




၁၉၅၄ - ခု ၊ ေႏြဦး၊ စလင္းၿမိဳ႕....။

အိပ္ေပ်ာ္ရာက လန္႔ႏုိးလာခဲ့သည္။ မ်က္ေစ့က်ိန္းမတတ္ အလင္းေရာင္မ်ားကုိ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ မလွမ္းမကမ္းက ေျခသံမ်ားကို ၾကားရသည္။ ပူေႏြးႏူးညံ့သည့္ လက္တဖက္ကုိ ဆုပ္ကုိင္မိသည္။ လူတေယာက္ရဲ႕ လက္တဖက္က သူ ့ေခါင္းေပၚ အသာအယာတင္လ်က္။

“သား၊ အိပ္ေနေလ၊ အေမရွိတယ္၊ အသာေလးအိပ္ေန”

ေခါင္းကုိေမာ့ၿပီး ၾကည့္သည္။ ၿခံစည္း႐ုိး အျပင္ဘက္၊ ၿခံဝန္းေဘးက လမ္းခင္း လိပ္သဲေက်ာက္တုံးမ်ားႏွင့္ ျမင္းခြာမ်ား ပြတ္တိုက္မိသံ ၾကားရသည္။ ခရာတုတ္သံ ၾကားရသည္။ ျမင္းခြာသံမ်ားမွာ ေဝးကြာသြားေန၏။ အလွမ္းေဝးလြန္းသည့္ တေနရာမွ လူသံမ်ားကုိၾကားရသည္။ ေဗ်ာက္အုိးေဖာက္သံမ်ားမွာ တၿမိဳ႕လုံးကုိ လႊမ္းမုိးလ်က္။ မီးေရာင္မ်ားမွာ ႐ုတ္တရက္ ဝင္းလက္္လင္းျဖာၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း အေမွာင္က်သြား၏။

ေဆး႐ုံၾကီးဘက္က ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုသံမ်ား ၾကားရသည္။ တံခါးမ်ား႐ုိက္ခ်ဳိးဖ်က္ဆီးေနသည့္ အသံမ်ားကုိ ၾကားရသည္။ ေျခသံမ်ားမွာ နီးလာလိုက္၊ ေဝးသြားလိုက္ ျဖစ္ေန၏။ ေခါင္းေပၚတင္ထားသည့္ မိခင္၏ လက္က သူ႔နဖူးကို အသာဖိသည္။ သူက မ်က္လုံးမ်ားကုိ မိွတ္ကာ ေဗ်ာက္အုိးေဖာက္သံမ်ားကို္ နားေထာင္သည္။ ေဗ်ာက္အုိးမ်ားက တခါတရံ တခ်က္ခ်င္း။ တခါတရံ အတဲြလိုက္။ တခါတရံ နားကြဲလုမတတ္ ေပါက္ကဲြျမည္ဟီးလ်က္။

မိခင္၏ ကုိယ္နံ႔ေၾကာင့္ သူ႔မွာ သတိၱမ်ား ျပည့္လာရ၏။ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ပမာ အလင္းေရာင္မ်ား လင္းျဖာလုိက္သည့္ ညကုိ သူ ေၾကာက္သည္။ မိုးၿခိမ္းသံမ်ားလို ေဗ်ာက္အုိးေဖာက္သံမ်ားကုိ သူ ေၾကာက္သည္။ အေမွာင္္ထုေအာက္က ေျခသံမ်ားကုိ သူ ေၾကာက္သည္။ သို႔ႏွင့္ သူသည္ မိခင္၏ လက္ကုိ ဆုပ္ကုိင္ရင္း....၊ မိခင္၏ ခႏၡာကုိယ္ႏွင့္ တုိးဝင္ပူးကပ္ရင္း ျပန္လည္အိပ္ေပ်ာ္သြားရ၏။

အိပ္ေပ်ာ္ရာက ႏိုးေတာ့ သူ႔ခႏၡာကိုယ္မွာ အိပ္ယာထဲ၌ လဲေလ်ာင္းလ်က္။ သူက ကမန္းကတန္း အိမ္ေရွ႕ကို ထြက္သည္။ မိခင္ကုိ ရွာသည္။ အိမ္ေရွ႕ခန္း၌ လူတခ်ဳိ႕ ထိုင္ေနၾကသည္။ မိခင္ကုိ ကုလားထုိင္ တလုံးတြင္ ထုိင္လ်က္ေတြ႔ရ၏။ အမျဖစ္သူ႔ကမိခင္၏ေဘးတြင္ တံျမက္စီးတေခ်ာင္းကုိင္ရင္းရပ္လ်က္။ ညီေလးက ဖခင္၏ ရင္ခြင္ထဲ၌ ထုိင္လ်က္။

“ဆရာၾကီး၊ ေဆး႐ုံက ဆရာဝန္ၾကီးက ခဏ လာပါအုံးတဲ့”

ထုိင္္ေနသူအားလုံး ထိုင္ရာက ထရပ္လိုက္ၾကသည္၊ ျပဴတင္းေပါက္မွတဆင့္ ေအာက္ကုိ ငုံ႔ၾကည္ၾက သည္။ ဖခင္က ညီေလးကုိ မိခင္ထံလႊဲကာ အိပ္ေပၚက ဆင္းသည္။ ေဆး႐ုံၾကီးဆီ ခတ္သုတ္သုတ္ ေလွ်ာက္သြားေန၏။

ေရျပင္တြင္ မ်က္ႏွာသစ္ရင္း လူၾကီးမ်ား ေျပာဆုိေနၾကသည့္ စကားမ်ားကို သူ႔နားထဲ၌ ထပ္ျပန္တလဲလဲ ၾကားေနရ၏။

“သစ္ပင္ေတြမွာ လူ႔ဦးေႏွာက္ေတြ ကပ္ေနတာ။ အဲဒီသစ္ပင္မွာ လူတေယာက္ေယာက္က ကပ္ၿပီး ရပ္ေနတုန္း ေခါင္းကုိ ေသနတ္မွန္သြားလုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သစ္ပင္ေျခရင္းမွာ ေသြးအိုင္ၾကီး ရွိေနတာပဲဟာ”

“ရဲစခန္းထဲမွာ ေသြးအုိင္ေတြနဲ႔ တရြတ္တုိက္ဆဲြသြားတဲ့ စြပ္ေၾကာင္းေတြလည္း ရွိေနေသးတယ္”

“ေရာင္စုံသူပုန္ေတြက ညေနကတည္းက လွည္းေတြနဲ႔ မသိမသာ ၿမိဳ႕ထဲေရာက္ေနတာဆုိပဲ။ ကုသိနာ႐ုံ ဘုရားဝင္းထဲမွာ စခန္းခ်သြားၾကတာ။ ျမင္းေတြစီးၿပီး တၿမိဳ႕လုံး မေၾကာက္ၾကဖုိ႔၊ အိမ္အျပင္ဘက္ မထြက္ၾကဖို႔ လိုက္ေအာ္ၾကေသးတယ္။ သူတို႔ခ်င္း လူခ်င္းမွားၿပီး ပစ္ၾကခတ္ၾကေသးတယ္တဲ့”

“ေဆး႐ုံတံခါးေတြကုိ ႐ုိက္ခ်ဳိးဖြင့္ၿပီး ေဆးေတြ အကုန္ယူသြားတယ္တဲ့။ နယ္ပုိင္ၾကီးအိမ္ဘက္၊ ၿမိဳ႕႐ုိးေဟာင္းေပၚကုိ သူတို႔က စစ္ဖိနပ္ေတြနဲ႔ တက္ၾကတာပဲ။ စစ္တပ္နဲ႔ ပုလိပ္တန္းလ်ားကုိ အဲဒီေပၚကေနၿပီး အေျမာက္နဲ႔ ထုတာတဲ့။ ဘာရမလဲ၊ ၿမိဳ႕႐ုိးကုန္းထိပ္မွာ နတ္စင္က ရွိေနတယ္ေလ။ ျမင္းျဖဴရွင္က ျမင္းျဖဴစီးၿပီး တၿမိဳ႕လုံးပတ္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့လုိ႔ သူပုန္ေတြ သူ႔အေလာင္း သူဆဲြၿပီး ျပန္ဆုတ္သြားရတာ”

မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး အိမ္ေပၚကဆင္းေတာ့ ေဆး႐ုံၾကီးေရွ႕တြင္ လူေတြ အုပ္လိုက္ေရာက္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏။ အိမ္ေရွ႕ကားလမ္းမေဘး ေညာင္ပင္ၾကီးေအာက္၌ ရပ္ကာ ေဆး႐ုံၾကီးအေပါက္ဝကုိ လွမ္းၾကည့္ေနမိသည္။

ဘာ့ေၾကာင့္ရယ္မသိ.....။ သူ ့ရင္ထဲ ၌ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းႏွင့္ အေျဖမထြက္သည့္ ေမးခြန္းမ်ားသာ လုံးေထြးရစ္ပတ္လ်က္ ရွိေလသည္။

(ခ)

သည္မွာေကာ

သစ္ရြက္ေတြၾကားထဲမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့

အိမ္ေတြထဲမွာေကာ

ဘဝဆုိတာ တကယ္ရွိရဲ႕လား။

ေကာင္းကင္က တိတ္ဆိတ္

ျပာမႈန္ေတြက တိတ္ဆိတ္

ပစ္သတ္ခံရသူေတြရဲ႕ ၾကက္လွ်ာစြန္း ဦးထုပ္ေတြက တိတ္ဆိတ္

အခ်ိန္ကုိ တိုင္းထြာေနတဲ့

ေလးနက္တဲ့ နာရီေသာ့သီးလုိ တင္းမာတဲ့

ၾကိဳးကြင္းတပ္ အသတ္ခံရသူသာလွ်င္

မေမာမပန္း လႈပ္ယမ္းေနတယ္။

(ျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည့္ လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား ၊ ဘဝ ...စာအုပ္မွ)

သူႏွင့္ သူ႔သူငယ္္ခ်င္း ‘ခ်မ္းေျမ႕’ တုိ႔ စစ္တပ္ဂိတ္ေရွ ့ကုိေရာက္ေတာ့ လမ္းေပၚတြင္ လူတေယာက္မွ် မရွိဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စစ္တပ္ဂိတ္ေရွ ့မွ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာက္လာၾက၏။ ဂိတ္ဝအေစာင့္ တဲကေလးထဲ၌ စစ္သားတေယာက္ ေသနတ္လြယ္ရင္း ရပ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ စစ္သားလုပ္သူက သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကို လွမ္းၾကည့္သည္။ ထို႔ေနာက္ တဖက္သို႔ မ်က္ႏွာလဲႊသြား၏။

အသက္ ၁ဝ ႏွစ္ပင္ ျပည့္ဟန္မရွိသည့္ သူႏွင့္ ‘ခ်မ္းေျမ႕’ ကို စစ္သားၾကီးက အေရးမစုိက္သည့္ဟန္ႏွင့္ ေဆးလိပ္ပင္ မီးညိႇၿပီး ေသာက္ေန၏။

သူက ဂိတ္ဝႏွင့္မလွမ္းမကမ္း ၿခံဝန္းေဘးမွကပ္ၿပီး ေလွ်ာက္သည္။ သူတုိ႔ႏွင့္ ငါးကုိက္မွ်အကြာ၌ တမာပင္တပင္ ရွိ၏။ တမာကုိင္း တကုိင္းက လမ္းဖက္ကုိ တုိးထြက္ေန၏။ ထုိသစ္ကုိင္းတြင္ လူတဦး၏ ဦးေခါင္းျပတ္တခု ဆဲြခ်ိပ္လ်က္။ ရွည္လ်ားသည့္ဆံပင္ကုိ ၾကိဳးတေခ်ာင္းႏွင့္ဆဲြခ်ီကာ သစ္ကုိင္း၌ ခ်ိပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။

သူက သစ္ပင္ေျခရင္းအထိ တိုးကာခ်ိပ္ထားသည့္ ဦေခါင္းကုိ အနီးကပ္ၿပီး ၾကည့္ခ်င္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ “ခ်မ္းေျမ႕” က သူ႔လက္ကုိ ဆဲြထား၏။ သို႔ႏွင့္တုိင္သူက သစ္ပင္ရွိရာ တုိးသည္။ ခ်ိပ္ထားသည့္ လူဦးေခါင္းကုိ အေသအခ်ာ ေမာ့ၾကည့္သည္။

သစ္ကုိင္း၌ ခ်ိပ္ထားသည့္ ဦးေခါင္းမွာ မ်က္လုံးမ်ားပင္ မရွိေတာ့။ မ်က္ႏွာျပင္တခုလုံး ေသြးမ်ား၊ ရြံ႕မ်ား ေပက်ံလ်က္။ လည္တုိင္မွာ အူလိုလုိ၊ အေရျပားလုိအသားမွ်င္ တခ်ဳိ႕ တြဲက်လ်က္။ ေသြးစမ်ားကုိ ေတြ႔ရသည္။ ညိဳမဲလ်က္ရွိေသာ မ်က္ႏွာတျခမ္းကုိ ရြံ႕မ်ား၊ ေရမ်ားစုိလူးေနသည့္ ဆံပင္မ်ားက ဖုံးအုပ္လ်က္။

ထုိေန႔က ေက်ာင္းတြင္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အခ်င္းခ်င္း စကားေျပာေနၾကသည္။ သူက စာသင္ခန္းထဲ မဝင္ေသးဘဲ ဆရာမႏွစ္ဦး ေဘး၌ ကပ္ၿပီး ရပ္သည္။ လြယ္အိတ္ကုိ မသိမသာ ျပင္ၿပီးဆဲြသည္။ ဆရာမ တခ်ဳိ႕မွာ မ်က္ေစ့မ်က္ႏွာ ပ်က္ေနၾက၏။

“က်မ ေက်ာင္းကုိလာေတာ့ တကယ္ဟုတ္တယ္ေတာ့၊ စစ္တပ္ေရွ႕မွာ ေခါင္းျပတ္ၾကီး တကယ္ခ်ိပ္ၿပီး ျပထားတာ။ ဘယ္သူၾကည့္ၾကည့္ ၾကည့္လို႔ရေအာင္ တမင္ဆဲြခ်ိပ္ၿပီး ျပထားတာတဲ့။ အဲဒါ သူပုန္ဗုိလ္ရဲ႕ အေလာင္းကုိ သူ႔မိန္းမကုိျပေတာ့ သူ႔မိန္းမက စစ္သားေတြကို ရန္ေတြ႔လုိက္တာ ဆူေနတာပဲတဲ့။ သူပုန္ဗုိလ္ရဲ႕ မိန္းမက စစ္သားေတြကို ပခုံးခ်င္း အတင္းလုိက္တိုက္ၿပီး ရန္ေတြ႔တာတဲ့”

သူႏွင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္း “ခ်မ္းေျမ႕” တုိ႔၊ စစ္တပ္ဂိတ္ေရွ႕က ျပန္လာေတာ့ အိမ္ေပါက္ဝတြင္ ဖခင္က တုတ္တေခ်ာင္းကိုင္ၿပီး ရပ္ေစာင့္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏။ “ခ်မ္ေျမ႕” က တုတ္ကုိင္ထားသည့္ မိမိ၏ ဖခင္ကုိ ျမင္ကတည္းက သူႏွင့္ အတူလုိက္မလာခဲ့ေတာ့။ သူက အိမ္ေရွ႕ေရေျမာင္းေပၚက တံတားေလးေပၚ တက္သည္။ ဖခင္၏ တုတ္က သူ႔ေျခေထာက္ေပၚ ေရာက္လာ၏။ သူက လွမ္းထားသည့္ ေျခေထာက္ကို ႐ုပ္သည္။ နာက်င္မႈကုိ အံၾကိတ္ၿပီး ခံ၏။ ေနာက္တဖန္ ေျခေထာက္တဖက္ကုိ တံတားေပၚတင္သည္။ ေနာက္ထပ္ၿပီး တုတ္တခ်က္ သူ႔ေျခဖမုိးေပၚ က်လာ၏။

“မင္း...ေတာ္ေတာ္ေခါင္းမာတဲ့ေကာင္။ ေနာက္ကုိ ဒါမ်ဳိးထပ္လုပ္ရင္ သည့္ထက္ နာေအာင္ အေဖ ႐ုိက္မယ္။ ခင္ေရ...ေဟာဒီမွာ မင္သားလူစြမ္းေကာင္းၾကီး ျပန္လာၿပီကြ”

ေနာက္ထပ္ ၂ ရက္ရွိေသာအခါ သူသည္ ‘စိန္စီနီမာ’ ႐ုပ္ရွင္႐ုံၾကီးဘက္သို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ အိမ္မွ မိနစ္ ၂ဝ ခန္႔ ေျခက်င္ေလွ်ာက္လွ်င္ ေရာက္သည့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံၾကီးဘက္ကုိ ထြက္ခဲ့၏။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံၾကီးႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း၌ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း ရွိ၏။ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေပၚမွၾကည့္လွ်င္ လယ္ကြက္္မ်ားကို ေက်ာ္ကာ ရြာကေလးတရြာကုိ လွမ္းျမင္ေနရ၏။ လယ္ကြင္းၾကီးက တကြင္းလုံး စိမ္းစိမ္းစုိလ်က္။

“သူပုန္ဗုိလ္နဲ႔ သူ႔မိန္းမကုိ အဲဒီလယ္ကြင္းထဲမွာ စစ္တပ္က ဖမ္းမိလိုက္တာတဲ့။ သူ႔မိန္းမက အဲဒီရြာက ဆုိလားပဲ။ စစ္တပ္က သတင္းရလုိ႔ ၾကိဳေစာင့္ေနတာ။ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ခံၿပီး ပစ္ေသးတယ္တဲ့။ မိန္းမကုိေတာ့ ရြာနားက်မွ မိတာ။ သူပုန္ဗုိလ္ကေတာ့ လယ္ကြင္းထဲမွာပဲ ေသနတ္္မွန္ၿပီး ေသသြားတာ”

အတန္းပုိင္ ဆရာမ၏ စကားမ်ားကုိ သူ မွတ္မိေနသည္။ စစ္တပ္ဂိတ္ေရွ႕က၊ တမာပင္၌ ခ်ိပ္ဆဲြထားသည့္ သူပုန္ဗုိလ္၏ ေခါင္းျပတ္ၾကီးကုိ ေမ့လို႔မရ။ ေနာင္အခါ မၾကာခဏ ဆိုသလို စိန္စီနီမာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံၾကီးဘက္ကုိ သူ သြားခဲ့၏။ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေပၚကတဆင့္ လယ္ကြင္းစိမ္းစိမ္းၾကီးကုိ ရပ္ၿပီးၾကည့္သည္။ လယ္ကြက္မ်ား၏ ဟိုမွာဘက္၌ ရြာကေလးကုိ ျမင္ရ၏။ ရြာကေလးမွာ ေတာအုပ္ထဲ၌ ကုိယ္တပုိင္း ျမဳပ္ေနေလသည္။

(ဂ)

၁၉၉၃ ခု ... မတ္လ။ မာနယ္ပေလာ......။

ငါ့ေခတ္က ဆူညံတဲ့ေခတ္

လူေတြလ်င္ျမန္စြာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၾက

စစ္ပဲြမွာ ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနတာဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းသလုိ

ေႏြဦးဟာ ၿငိမ္သက္ၿပီး ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းရဲ႕။

ၿပီးေတာ့ တုိက္ပဲြ

ၿပီးေတာ့ မီးေလာင္းထားတဲ့ အိမ္တလုံးအနီး

စက္သနတ္သမားတေယာက္ လဲက်လို ့

ငါ့စိတ္ကုိ လႈပ္ရွားေစတဲ့အရာဟာ

လုယူခံထားရတဲ့ ငါ့ရဲ႕ ပ်ဳိရြယ္တဲ့ ဘဝေပလား။

(ျမသန္းတင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည့္ လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား ၊ ဘဝ ...စာအုပ္မွ)

စာအုပ္ထဲက စာရြက္တရြက္ကုိ လွပ္လိုက္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ကုန္လြန္သြားသည္မွာ လ်င္ျမန္လြန္းလွသည္။ ဘဝဆိုသည္မွာ စာရြက္တရြက္ လွပ္လုိက္သလိုသာ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆုိလွ်င္ သူ႔ဘဝ၏ ေရွ႕ပုိင္းႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ စာရြက္တရြက္၏ ေရွ႕မ်က္ႏွာစာႏွင့္ ေနာက္မ်က္ႏွာစာ ျဖစ္မည္။ ဘာမွ် မထူးျခား။ ဘာမွ် မၾကာလုိက္။ ဘာမွ် မက်န္ရစ္။

သူက စာမ်က္ႏွာတဖက္၌ ရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေမ့ထားလိုက္ခ်င္သည္။ ”အျပဳခံဝါဒ“ ကုိ သူ ဆန္႔က်င္သည္။ မိမိသည္သာ ဘဝ၏ ကတၱား။ သုိ႔ေသာ္ ႏွစ္ ၄ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ႏွစ္ကာလမ်ား လ်င္ျမန္စြာ ကုန္ဆုံးသြားခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က်ကာမွ “အျပဳခံဝါဒ” ကုိ ဆန္႔က်င္ရန္ သူ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ စာမ်က္ႏွာသစ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ေရးရမည္ဟု ဆုံးျဖတ္သည္။ ထုိသို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္၏ ေနာက္၌ သူ႔လက္ထဲ၌ ကင္မရာတလုံး၊ မွတ္စုစာအုပ္တအုပ္၊ ခဲတံတေခ်ာင္း ေရာက္လာခဲ့၏။ ေဘာ္ေနာေလး ေတာင္ေျခရင္း၌ တဲထိုးၿပီးေန၏။ မယ္တုကၡီစမ္းေခ်ာင္း၌ ေရခ်ဳိး၏။ ကရင္လူငယ္အစည္းအ႐ုံး ခန္းမေဆာင္ထဲ၌ ကဗ်ာရြတ္္၏။ ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္း၌ ထုိင္ကာ “ယုံေတာ္မူတမ္းခ်င္း” ကဗ်ာကို ေရး၏။

တခါတရံ သူသည္ ရက္ေပါင္း ၆ဝ ေက်ာ္ ခရီးထြက္တတ္၏။ သံလြင္ျမစ္အတိုင္း စုန္ဆင္း၏။ မယ္ေညာခီးေတာင္ကုိ ေက်ာ္၏။ ေဘာသေရာဆိပ္ကုိ ျဖတ္၏။ ဟီးထုိးထေတာင္ၾကားထဲကုိ ဝင္၏။ ယြန္းစလင္းေခ်ာင္း၊ ဒုံသမိေခ်ာင္းမ်ားအတုိင္း အစုန္အဆန္ ခရီးႏွင္၏။

သူသည္ မိဆုိင္း ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးထိပ္၌ ရပ္ကာ စစ္ေတာင္းျမစ္ၾကီးရွိရာ မွန္ဆၿပီး ၾကည့္ခဲ့ဖူး၏။ တိမ္တခ်ဳိ႕မွာ သူ႔ဆီသို႔ ေျပးဝင္လာၾကကာ ေအာ္ဟစ္သံမ်ား ေပးသြားၾက၏။ သူ႔နားထဲ၌ ဖလံေတာင္ရြာသူ “မေရသူ” ၏ ငုိ႐ႈိက္သံကုိ ၾကားရသည္။ ”မေဒဝီ“ ၏ “ဒီက ခ်စ္တာ သိရဲ႕သားနဲ႔ သူမုိ႔ ခဲြသြားရက္တယ္...” သီခ်င္းသံကုိ ၾကားရသည္။ ဓားလုိ ထက္ရွလွသည့္ ေက်ာက္ေတာင္္ၾကီးေပၚ ဖိနပ္မပါ ဗလာေျခေထာက္ႏွင့္ အတက္အဆင္း လုပ္ေနသည့္ ”ဦးကေသးဖုိး“ ၏ ေျခေထာက္မ်ားကုိ ေတြးေနမိသည္။ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ထုပ္တန္း၌ ေဇာက္ထုိးဆဲြကာ ပါးကုိ ေၾကးစည္အထုခံရသည့္ က်ဳံစိန္ရြာက ရဟန္းတပါးကို ျမင္ေယာင္သည္။ တလိုင္း ကရင္ရြာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဝန္းအတြင္း ဘုရားေစတီေျခရင္းက ေျမပုံမို႔မုိ႔ကုိ မွန္းဆၾကည့္သည္။

ေတာင္ေျခေအာက္က

ကြ်ဲခေလာက္သံထဲမွာ

စပယ္နံ႔ကုိ ငါရႉတယ္။

ျဖဴညစ္ညစ္ ႏွင္းထုေအာက္

အျပာႏုႏုကုိ ထြင္းေဖာက္ကာ

သံလြင္ျမစ္္ကုိ ေျခရာေကာက္ေနမိတယ္။

ကမၻာ့တဖက္ျခမ္း

မီးေတာင္ႏႈတ္ခမ္းက

ပန္းထြက္လာတဲ့ မီးလ်ံေတြထဲမွာ

‘ ေဗၚဒလယ္’ ရဲ႕ မိစၧာပန္းမ်ားကုိ ျမင္လုိက္ရ...။

‹ပဥၥလက္ေတာင္တန္း ကဗ်ာမွ ...›

ဤစာမ်က္ႏွာတဖက္၌ သူသည္ “စလင္းၿမိဳ႕ကေလး” ၏ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေပၚ၌ ရပ္ရင္း လယ္ကြင္း စိမ္းစိမ္းၾကီးကိုလည္း ျမင္ေနရျပန္သည္။ ေတာအုပ္တခုအတြင္း ကုိယ္တပုိင္း ျမႇဳပ္ထားသည့္ ရြာကေလးတရြာကုိ ေတြ႔ရျပန္သည္။ မၾကာခဏဆုိသလို ၾကားရတတ္သည့္ ’ေနာ္တ‘ ႏွင့္ ‘ဆင္ျဖဴေတာင္’ ဘက္ဆီက လက္နက္ၾကီးပစ္သံမ်ားႏွင့္အတူ ျမင္းခြာသံမ်ားကုိ ၾကားလိုက္ရ၏။ တရံမလပ္ ၾကားေနရသည့္ မယ္တုကၡီစမ္း ေခ်ာင္းေရစီးသံထဲ၌ ေက်ာက္ျဖာရြာ စာသင္ေက်ာင္းဆီက ”အသံအက္သြားသည့္ ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္းထုိးသံ“ ကုိလည္း ၾကားလာရသည္။

အုိ ...

အစိမ္းေရာင္ ေကာ္ေဇာမ်ားေပၚက

လႈိင္းတံပုိးလုိ ထၾကြလာၾကမယ့္

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ရဲ႕ အုိးအိမ္ ေျမယာနဲ႔ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား

ေမြးဖြားလာျခင္းအသစ္နဲ႔

စစ္ပဲြေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး

စိမ္းလန္းတဲ့ ဘဝဆုိတာ

လက္ဖဝါးေပၚက ‘ကဗ်ာ’ တဲ့...။

‹ဥေရာပမဲဇာကဗ်ာမွ...›

မိဆုိင္းေက်ာက္ေတာင္ၾကီးေပၚက လွမ္းျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းမွာ သူ႔ရင္ကုိ ပြန္းပဲ့သြားေစ၏။ ’ေလးေကေတာင္‘ ၾကီးက လက္သီးဆုပ္ၾကီး ေထာင္္ထားသလို ျဖစ္ေန၏။ “ကားမဲေတာင္” ၾကီးမွာ အျပာေရာင္ ေနာက္ခံတြင္ အိပ္ေမာက်လ်က္။

ဘဝ၏ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ၊ အိပ္ေမြ႔ခ်ခံထားရသည့္ လူတေယာက္လို လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့ရသည့္ ႏွစ္ကာလမ်ား။ စာရြက္တရြက္၏ စာမ်က္ႏွာတဖက္။ စာမ်က္ႏွာတဖက္မွာ ဝါက်င့္ရင့္ေရာ္ေနသည့္တုိင္ တခ်ဳိ႕ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားက ဒီၤမွာဘက္ စာမ်က္ႏွာအထိ ပါလာခဲ့ၾက၏။ ဒီမွာဘက္ စာမ်က္ႏွာေပၚ၌ ေရာယွက္ေနၾက၏။ သူကလည္း ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ား ေမွးမွိန္သြားမည္ကုိ မလိုလား။ ဘဝ၏ စာမ်က္ႏွာသစ္၌ စာမ်က္ႏွာေဟာင္းမွ အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕ စြန္းေထးေနေစျခင္းျဖင့္ အျပဳခံဘဝ၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ကုစားဖုိ႔လိုအပ္ေၾကာင္း သူ သတိျပဳမိေပလိမ့္မည္။

တေန႔တြင္ သူသည္ ”ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လမ္း“ ကေလးထဲ၌ တဦးတည္း လမ္းေလွ်က္လာရင္းက အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ (လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ) ဌာနခ်ဳပ္႐ုံးေရွ႕၌ ေျခစုံရပ္၏။ ဌာနခ်ဳပ္႐ုံးဝန္းအတြင္းက လြင့္ပ်ံလာသည့္ “ေတးသံရွင္မြန္းေအာင္” ရဲ႕ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတုိက္ပဲြ” သီခ်င္းသံမွာ သူ႔ႏွလံုးသားဆီ တုိးဝင္နာက်င္ေစလိုက္၏။

ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ စာရြက္တရြက္ကုိ လွပ္လို္က္၏။ ဘာမွ်မၾကာလိုက္ဟု ခံစားရ၏။ ဘဝဆုိသည္မွာ စာရြက္တရြက္၏ စာမ်က္ႏွာ ႏွစ္ဖက္မွ်သာ ျဖစ္သည္။

ဒီၤမွာဘက္ စာမ်က္ႏွာေပၚ၌ တစုံတရာ ေရးျခစ္ရန္ ဟန္ျပင္ေနသည့္ သူ႔လက္မ်ားမွာ တုန္ရင္လ်က္ရွိေလသည္။ ။

ၿငိမ္းေ၀
မဇၥ်ိမမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။


ဤပုိ႔စ္ရဲ႕အေပၚထင္ျမင္သုံးသပ္ခ်က္

Print this post

0 comments:

Post a Comment

Bookmark and Share
    ျဖတ္သန္းျခင္း(မေရရာမႈမ်ားစြာျဖင့္)

    Blog Archive

    အျပဳသေဘာမ်ိဳးေျပာခဲ့ပါ။

    ေရြးခ်ယ္ ဖတ္ရႈဖြယ္ရာ

    ေဒၚလာေပါက္ေစ်းသိဖုိ႔

    အလ်ဥ္းသင့္ရာေပါ့

^ အေပၚသို႕